KURUMSAL YAYINCILIK

KURUMSAL YAYINCILIK

Kurumsal yayın, kurumların içerisinde video ile uğraşan birimlerin seslerini hedef kitleye daha hızlı ulaştırabilmeleri için kurum için yapmış oldukları video yayınıdır.
Kurumsal yayın zamandan tasarruf etmek ve bilginin alıcıya hızlı ulaştırılması için yapılır. Ayrıca maliyeti daha düşük olduğu için de tercih edilir.

Örneğin 800 şubesi olan bir banka, her şubeden 2 şer kişiyi İstanbul’daki merkezine getirmek istese 1600 kişilik bir maliyet söz konusu oluyor. Hazırladığı videoyu; 1600 kişiyi getirmeden, video portaldan bu kişilere ve tüm şubelere aynı anda izlettirebiliyor. Önemli bir nokta da, bilginin güncel kalması. Güncel bilgi, videoyu paylaşır paylaşmaz tüm alıcılara ulaşıyor. Banka, kendi kurumsal yayın kanalından eğitim videolarını da arşivleyebiliyor. Kayıt altına alınan eğitim videoları işe yeni başlayan personele de izletilerek kurumsal yapı anlatılabiliyor. Bu durum eğitim vere ve eğitim alan kişilerin için büyük kolaylık sağlıyor.

Kurumsal yayın her firma tarafından kullanılabilir. 2 çeşit yayın türü vardır.
– Kurumsal yayın internet üzerinden yapılıyorsa Web Tv yayınıdır.

– Kurumun kendi lokal ağında IPTV yayınıdır.

Web Tv, kurumların genellikle yetenek yönetim ve halkla ilişkiler bölümleri tarafından kullanılır. Ayrıca firmaların BT, bilgilendirme ve eğitim birimleri tarafından da kullanılır.

Örneğin, firma, kendi kurumsal yayınları için kullandıkları ekranda, kurum çalışanlarının doğum günleri bilgisini, trafik, hava durumu ve duyurusu bilgisi gibi paylaşımlarda bulunabilir. Bir nevi bilgilendirme ekranı olarak da kullanılabilir